Please use this identifier to cite or link to this item: http://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/132
Title: Estudio de pre factibilidad para ampliación del fast food “Takuy” en el Centro Comercial Plaza del Sol de la Ciudad de Huacho
Authors: Bravo Calla, Anthony Joel
Keywords: Estudio de pre factibilidad
Centro comercial
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad Ricardo Palma
Abstract: This is a pre-feasibility study for evaluating the opening of a fast food restaurant at Mall Plaza del Sol in the city of Huacho, Lima. TAKUY is the Brand name of said fast food restaurant. Currently, TAKUY has a location in Lima at Mall Lima Plaza Norte and its main business is Peruvian cuisine. For this porpoise a deep market research will be carried out in order to collect necessary data for the relevant calculations of this study. TAKUY have incomes higher than S/30, 000 monthly, and the idea of this thesis is to do a pre-feasibility study with all the information necessary for decision making. The study will include a comprehensive market survey, market segmentation, marketing strategies, product mix offering, operating costs, fixed and variable capital investment, profitability and projection information needed to assess the feasibility of opening and as future industrial engineer, I am in the capacity and obligation to effect it.
El siguiente proyecto es un estudio de Pre Factibilidad para evaluar si es viable la ejecución de apertura de un local de comida rápida en el Centro Comercial Plaza del Sol, en la ciudad de Huacho, Departamento de Lima. “TAKUY” es el nombre comercial de dicho local, actualmente TAKUY tiene un local en Lima en el C.C. Lima Plaza Norte, su rubro es la comida rápida peruana ó criolla. Para ello se efectuó un profundo análisis de investigación de mercado con intensión de obtener la data necesaria para poder efectuar los cálculos respectivos para el análisis del proyecto. El TAKUY de Lima, tiene recaudaciones mensuales superiores a los S/30,000 y la idea de este proyecto de Tesis es hacerle un estudio de pre factibilidad con toda la información necesaria para la toma de decisión. Dicho estudio comprenderá un estudio de mercado completo, segmentación de mercado, estrategias de Marketing, mix de productos a ofrecer, costos operativos, fijos y variables, capital a invertir, rentabilidad y proyección, información necesaria para poder evaluar viabilidad de apertura y yo como futuro ingeniero industrial estoy en la capacidad y obligación de poder efectuarlo.
URI: http://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/132
https://hdl.handle.net/20.500.14138/2052
Appears in Collections:Ingeniería Industrial

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons