Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/346
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Díaz Moreno, Miguel Ángel | - |
dc.date.accessioned | 2020-10-17T02:35:53Z | - |
dc.date.available | 2020-10-17T02:35:53Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.uri | http://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/346 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14138/2163 | - |
dc.description.abstract | For the last two decades, the Conservation of Highways and Management of Road Infrastructure has become an important subject within the development of road infrastructure in the country. Increasing the number of concessions since its inception in 1993 and its first concession awarded being "Arequipa – Matarani". Highways Operation includes activities in road tolls and weighing operations, maintenance and management of road infrastructure, all in the context of road safety, respect for the environment and welfare of the communities surrounding the working areas, according to the guidelines established by the state and represented by the Ministry of Transport and Communications. The following document constitutes a report of professional knowledge acquired through work experience in engineering supervision for the Concession: "Red Vial 5 Ancón - Huacho - Pativilca" of the North Pan American Highway. In which it states the contributions of efficient management based on technical knowledge and resource management, which must be bound under the margins of contract. | en |
dc.description.abstract | En las dos últimas décadas, la Conservación de Carreteras y Gestión de Infraestructura Vial se ha convertido en un punto importante dentro del desarrollo de la infraestructura vial en el país. Incrementando el número de concesiones desde su inicio, 1993, con la “Concesión Arequipa – Matarani”, La Operación de carreteras contempla actividades en operaciones de peaje y pesaje, conservación y gestión de infraestructura vial, todas ellas en el marco de la seguridad vial, respeto del medio ambiente y bienestar de las comunidades aledañas a las zonas de trabajo, de acuerdo a los lineamientos establecidos por el estado a representado por el Ministerio de Transporte y Comunicaciones. El presente documento constituye un informe de experiencia profesional adquirida como ingeniero supervisor en la Concesión: “Red Vial 5 Ancón – Huacho – Pativilca “de la carretera Panamericana Norte. En las que se señala los aportes de una gestión eficiente en base a los conocimientos técnicos y manejo de recursos, las cuales deben regirse dentro del marco contractual. | es |
dc.description.uri | Trabajo de suficiencia profesional | en |
dc.language.iso | spa | en |
dc.publisher | Universidad Ricardo Palma | en |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ | en |
dc.source | Universidad Ricardo Palma | en |
dc.source | Repositorio Digital de Tesis - Cybertesis URP | en |
dc.subject | Mantenimiento de carreteras | en |
dc.subject | Carreteras pavimentadas | en |
dc.title | Mantenimiento rutinario de carreteras “supervisión de carreteras pavimentadas” “Concesión Ancón - Huacho - Pativilca” | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en |
thesis.degree.name | Ingeniero Civil | en |
thesis.degree.grantor | Universidad Ricardo Palma. Facultad de Ingeniería | en |
thesis.degree.level | Título Profesional | en |
thesis.degree.discipline | Ingeniería Civil | en |
Appears in Collections: | Ingeniería Civil |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License