Please use this identifier to cite or link to this item: http://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCuadrado Lerma, Luis Alberto-
dc.contributor.authorVillanueva Carassa, Raúl Hernán-
dc.contributor.authorVargas Cabanillas, Renzo Alonso-
dc.date.accessioned2020-10-15T23:27:54Z-
dc.date.available2020-10-15T23:27:54Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/228-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14138/2135-
dc.description.abstractIn Peru there is a great educational deficit and generally this is reflected more strongly in the villages, towns, villages and remote areas where access is limited, lack basic services and lack of communication. Purus province, located in Ucayali region, is a clear example of this deficit by the degree of isolation that presents. The beginning of classes in the various educational institutions throughout this region is affected by different reasons such as delay in the supply of educational materials, causing frequent absences of teachers and students. In this thesis it is proposed to make a design of a satellite-terrestrial link enabling both students and teachers of the educational institutions in Purus, access to updated educational materials and quality. This service will be offered via intranet, which material will be given by the Ministry of Education and via internet so that students can make use of all benefits that offers this.en
dc.description.abstractEn el Perú existe un gran déficit educacional y generalmente esto se refleja con mayor énfasis en los pueblos, localidades, caseríos y zonas alejadas donde el acceso es limitado, carecen de servicios básicos y falta de comunicación. La provincia de Purús, ubicada en la región de Ucayali, es un claro ejemplo de este déficit por el grado de aislamiento que presenta. El inicio de clases en las distintos instituciones educativos a lo largo de esta región se ve afectado por diferentes motivos como es el retraso con el abastecimiento de materiales educativos, lo que ocasiona una frecuente inasistencia del docente y alumno. En la presente tesis se plantea realizar el diseño de un enlace satelital-terrestre que permita, tanto al alumno como al docente de las instituciones educativas en Purús, acceder a materiales educativos actualizados y de calidad. Este servicio será ofrecido vía intranet, cuyo material será dado por el Ministerio de Educación, y vía internet para que el alumno pueda hacer uso de los todos beneficios que ofrece este.es
dc.description.uriTesisen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad Ricardo Palmaen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/en
dc.sourceUniversidad Ricardo Palmaen
dc.sourceRepositorio Digital de Tesis - Cybertesis URPen
dc.subjectDéficit educacionalen
dc.subjectAcceso limitadoen
dc.subjectEnlace satelital-terrestreen
dc.subjectMateriales educativos actualizados y de calidaden
dc.subjectInternet e Intraneten
dc.subjectEducational deficiten
dc.subjectLimited accessen
dc.subjectSatellite-terrestrial linken
dc.subjectUpdated educational materials and qualityen
dc.subjectInternet and Intraneten
dc.titleDiseño de un enlace satelital-terrestre para brindar teleducación en la provincia de Purús-Ucayalien
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen
thesis.degree.nameIngeniero Electrónicoen
thesis.degree.grantorUniversidad Ricardo Palma. Facultad de Ingenieríaen
thesis.degree.levelTítulo Profesionalen
thesis.degree.disciplineIngeniería Electrónicaen
Appears in Collections:Ingeniería Electrónica

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons