Please use this identifier to cite or link to this item: http://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/156
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTinoco Gómez, Oscar Rafael-
dc.contributor.authorQuispe Orihuela, Pedro Pablo-
dc.contributor.authorContreras Granda, Juan Manuel-
dc.date.accessioned2020-10-14T15:58:19Z-
dc.date.available2020-10-14T15:58:19Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/156-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14138/2072-
dc.description.abstractThis research was developed in a company in the aviation sector, where analysts purchases throughout 2014 and the first months of this year realized that there is delay in fulfilling orders service orders. This deficiency has also been reflected in reports of services where you can see long periods of time in the procurement process. Therefore different theories that can help solve this problem are sought. The best theory is the theory of constraints Israeli physicist Eliyahu M., where states a process that results seek to eliminate the restrictions. In this context the thesis aims to apply theories and methodologies, in which the issue was discussed. The optimal solution is also made to improve the time of the acquisition.en
dc.description.abstractLa presente investigación fue elaborada en una empresa del sector aéreo, en donde los analistas de compras a lo largo del año 2014 y los primeros meses del presente año percibieron que existe demora en satisfacer los pedidos de las órdenes de servicio. Esta deficiencia también ha sido reflejada en los reportes de servicios donde se puede apreciar los largos periodos de tiempo en el proceso de adquisición. Por ello se buscan diferentes teorías que puedan ayudar a solucionar este problema. La teoría más adecuada es la teoría de restricciones del físico israelí Eliyahu M., en donde enuncia un proceso que tiene como resultado buscar eliminar las restricciones. En este contexto la tesis tiene como objetivo aplicar las teorías y metodologías, en cual se abordó la problemática. Asimismo se formuló la solución óptima para mejorar el tiempo del proceso de adquisición.es
dc.description.uriTesisen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad Ricardo Palmaen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/en
dc.sourceUniversidad Ricardo Palmaen
dc.sourceRepositorio Digital de Tesis - Cybertesis URPen
dc.subjectBizagi Modeleren
dc.subjectTeoría de restriccionesen
dc.subjectProcesoen
dc.subjectLogísticaen
dc.subjectSimulaciónen
dc.subjectÁrbol de realidad Actualen
dc.subjectNube de conflictosen
dc.subjectÁrbol de realidad futuraen
dc.subjectRestrictions Theoryen
dc.subjectProcessen
dc.subjectLogisticsen
dc.subjectSimulationen
dc.subjectCurrent Reality Treeen
dc.subjectCloud conflictsen
dc.subjectFuture reality treeen
dc.titleAplicación de la teoría de restricción en una empresa del sector aéreo para la mejora en el tiempo del proceso de adquisiciones de servicios estratégicosen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen
thesis.degree.nameIngeniero Industrialen
thesis.degree.grantorUniversidad Ricardo Palma. Facultad de Ingenieríaen
thesis.degree.levelTítulo Profesionalen
thesis.degree.disciplineIngeniería Industrialen
Appears in Collections:Ingeniería Industrial

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons