Please use this identifier to cite or link to this item: http://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/153
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTinoco Gómez, Oscar Rafael-
dc.contributor.authorGilbert Huaynate, Lida Paola-
dc.contributor.authorPinedo Saldaña, Madeli Natalia-
dc.date.accessioned2020-10-14T15:30:19Z-
dc.date.available2020-10-14T15:30:19Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://cybertesis.urp.edu.pe/handle/urp/153-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14138/2073-
dc.description.abstractIn this thesis we investigated whether improvements in the management of supply of filters and setups, optimize the time of delivery to the area of technical service of the company CGM RENTAL SAC, as these delays have raised the area of service no can make timely maintenance of equipment causing equipment malfunction problems arise, demobilization of equipment on site, delays in deliveries of equipment, including representing a considerable loss of revenue for the company. It is exposed aimed at improving the management of supply; which it is proposed to identify the level of rotation filters and setups; calculating their stocks up and implement proper procurement planning. Information obtained from SAP (Systems, Applications and Products) was used to compare the state of the attention at the beginning of the thesis with the state of the attention once implemented improvements; For this, a sample of 341 OTS (work orders service area) took pivot tables were used, among others Pareto own knowledge of engineering and a detailed analysis of the information They managed to confirm our hypothesis as identifying parts of high rotation, calculating their safety stocks and improving procurement management, it was to reduce the time for service delivery.en
dc.description.abstractEn la presente tesis se investigó sobre si las mejoras en la gestión de abastecimiento de filtros y alistamientos, optimizaría el tiempo de entrega al área de servicio técnico de la empresa CGM RENTAL S.A.C., ya que estas demoras han suscitado que el área de servicio técnico no pueda realizar los mantenimientos oportunos de los equipos ocasionando que los equipos presenten problemas por mal funcionamiento, desmovilización de equipos en obra , retrasos en los despachos de los equipos, entre otras lo que representa una pérdida considerable de ingresos para la empresa. Se expone como objetivo mejorar la gestión de abastecimiento; para lo cual se plantea identificar el nivel de rotación de los filtros y alistamientos; calcular sus stocks de seguridad e implementar una correcta planificación de compras. Se utilizó la información obtenida del sistema SAP (Sistemas, Aplicaciones y Producto) para poder comparar el estado de las atenciones al inicio de la tesis con el estado de las atenciones una vez aplicadas las mejoras; para ello se tomó una muestra de 341 OTS (ordenes de trabajo del área de servicio técnico) se utilizaron tablas dinámicas, diagrama de Pareto entre otros conocimientos propios de la ingeniería así como un análisis detallado de la información Se logró confirmar nuestra hipótesis ya que identificando los repuestos de alta rotación, calculando sus stocks de seguridad y mejorando la gestión de compras, se llegó a reducir el tiempo de entrega a servicio técnico.es
dc.description.uriTesisen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad Ricardo Palmaen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/en
dc.sourceUniversidad Ricardo Palmaen
dc.sourceRepositorio Digital de Tesis - Cybertesis URPen
dc.subjectAdministración de provisionesen
dc.subjectPlanificación de comprasen
dc.subjectOptimizaciónen
dc.subjectTiempo de entregaen
dc.subjectSatisfacciónen
dc.subjectStock de seguridaden
dc.subjectRotaciónen
dc.subjectSupply managementen
dc.subjectPlanning purchasesen
dc.subjectOptimitationen
dc.subjectDelivery timeen
dc.subjectSatisfactionen
dc.subjectSecurity stocken
dc.subjectRotationen
dc.titleMejoras en la gestión de abastecimiento para optimizar el tiempo de entrega de filtros y alistamientos al servicio técnico de la empresa CGM Rental, Lima - Perúen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen
thesis.degree.nameIngeniero Industrialen
thesis.degree.grantorUniversidad Ricardo Palma. Facultad de Ingenieríaen
thesis.degree.levelTítulo Profesionalen
thesis.degree.disciplineIngeniería Industrialen
Appears in Collections:Ingeniería Industrial

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons